îți ia 4 minute să citești articolul

Conținutul este o investiție. Și asta pentru că unul dintre costurile sale cele mai de preț este timpul, adică petreci destul demult timp pentru a îl scrie, a aduna materialul și pentru cercetarea ce este necesară acestuia. Drept urmare, din punct de vedere comercial este de preferat ca această investiție a ta, chiar dacă este măsurată în timp să fie tratată ca orice alt tip de investiție a ta: adică să beneficiezi cât mai mult posibil de ea. Atunci când reutilizezi și realoci conținutul creat nu faci altceva decât și îți maximizezi venitul. Mai jos vei găsi cinci modalități prin care poți să reutilizezi și să reorientezi conținutul deja creat și existent pentru a putea beneficia la maximum de el.

  1. Rezumă

Strânge acele articole ce se potrivesc împreună și creează din ele un fel de compendiu. Vei avea nevoie de o introducere și o încheiere la acest nou articol. Mai mult ca sigur va trebui să mai modifici câteva lucruri, adică va trebui să creezi niște tranziții între respectivele părți, să mai restrângi din texte și să mai modifici pe ici pe colo pentru a ajunge la un rezultat legat, la un text cursiv ce are sens. Dacă vrei să valorifici acest tip de conținut poți chiar adăuga linkuri afiliate, acolo unde este cazul. Mai mult decât atât, poți câteodată include și promoții la diverse servicii sau produse oferite de către compania ta.

  1. Descompune

Pentru primul sfat și reciproca lui este valabila: dacă ai deja un raport asupra unui cumul de factori strânși într-un singur articol, poți crea din fiecare punct sau subpunct câte un articol independent sau câte o postare pentru blogul tău. Aici ai chiar și mai multe opțiuni. Poți scoate bucățele din raportul respectiv și fiecare dintre aceste bucățele să constituie noi articole pentru care doar trebuie să realizezi cate o introducere și încheiere logică și vor fi gata de publicare. Sau poți să mergi un pas mai departe și să creezi noi liste și articole pline de informații suplimentare pornind de la punctele raportului.

Spre exemplu, să spunem că ai un raport de tipul ”cum să” ce include zece pași și zece pagini de conținut. De aici poți realiza o versiune de articol mai scurtă: enumeră pașii respectivi, dar creează pentru fiecare doar câte o frază sau două explicative. Sau poți transforma o parte din acest articol extins într-un articol de tipul ”trei sfaturi/lucruri pentru a …”. Astfel dintr-un articol cu zece pași poți crea vreo trei articole separate, realizând bucăți de instrucțiuni ce includ doar câțiva pași.

  1. Updatează

Poți republica conținut vechi dacă adaugi informații la ele. De cele mai mult acel tip de conținut pe care îl consideri de durată, se dovedește a nu fi chiar așa ”rezistent” precum credeai tu. Și asta pentru că lumea de azi este în continuă mișcare, iar tehnologiile și afacerile cresc și se modifică în continuu. Uită-te de fiecare dată când ai ocazia peste conținutul tău mai vechi pe care îl consideri tu încă relevant. Oare există ceva schimbat la ce ai scris tu mai demult? Poți aduce informații noi sau poate s-a modificat doar o parte din ce era valabil atunci. Motoarele de căutare acordă atenție acelor site-uri ce trec printr-un proces continuu de updatare, drept urmare orice modificare pertinentă ce aduce un pic mai multă relevanță textului tău va fi bine venită atât pentru clienții tăi, cât si pentru imaginea ta.


  1. Descompune e-book-uri

Această metodă este similară cu cea a descompunerii de rapoarte pentru a crea articole și postări pentru bloguri. Poți face același lucru și cu e-book-urile, adică să le transformi în rezumate, articole sau postări pentru blog. De fapt, realitatea este că poți extrage foarte mult conținut dintr-o carte în format electronic. Uită-te la e-book-urile cumpărate recent sau cele scrise de tine și încearcă să extragi idei de conținut.

  1. Creează produse noi

În cazul în care vrei să creezi sau ai creat un produs informativ, poate este bine să consideri să creezi un manual sau chiar o carte pe baza acestui produs. Va trebui să mai depui un pic de efort, dar cu siguranță va merita. Adică va trebui să organizezi informația existentă în mod logic, să adaugi o introducere și o încheiere, dar și să creezi tranziții între diversele capitole și subcapitole. Textul tău va necesita și un pic de grafică pentru a avea un aspect frumos și coerent. Introdu în cartea ta liste, tabele și subpuncte pentru a adăuga un plus de valoare conținutului cărții tale.

Realocarea conținutului mai vechi este o strategie de afaceri foarte inteligentă. Drept urmare, de fiecare dată când creezi conținut nou aloca un pic de timp pentru a te gândi cum și dacă vei mai putea cumva folosi respectivul text, în totalitate sau parțial, și în viitor. Conținutul a devenit o parte esențială a succesului în mediul online. Așa că fii inteligent și profită de efortul tău creativ și maximizează valoarea conținutului tău cât mai mult în timp.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *