îți ia 7 minute să citești articolul

Crearea de conținut nou poate fi o corvoadă extrem de mare, mai ales pentru cei mai puțin pricepuți în arta exprimării și care au și anumite limite financiare. Dacă afacerea ta necesită publicarea a multor articole sau alte variante de conținut foarte des pentru a menține interesul vizitatorilor tău sau dacă este nevoie să publici pentru a te menține printre primii la căutări, dar, din păcate nu îți permiți angajarea unei persoane responsabile doar de acest lucru, va trebui să te gândești la o soluție ce te poate ajuta să faci acest lucru fără să te doară capul.

Ideile noi și inspirația sunt foarte greu de găsit, dar există posibilitatea să folosești conținutul mai vechi sau bucăți ale sale fie în alte forme, fie în diverse combinații noi, fie actualizând sau adăugând noi informații sau noi puncte de vedere. Toate aceste variante sunt o practică foarte comună în SEO și poartă numele generic de reutilizare a conținutului nou. Am alcătuit mai jos un ghid legat de conținutul deja existent pe site-ul tău și cum să găsești modalități de a-l refolosi. 

Cum găsești conținutul care merită reutilizat și pe cel care trebuie șters

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să revizuiești site-ul tău, adică să faci un audit SEO al acestuia pentru a descoperi ce conținut e bun, care nu mai este bun și care nu mai este nici măcar relevant. Utilizează instrumentul de analiză preferat în domeniul SEO și determină cu ajutorul său care este situația conținutului de pe site-ul tău. Uită-te în special la acele pagini al căror conținut „are o vârstă”.

Abia după ce am analizat cu foarte mare grijă paginile site-ului nostru și care sunt performanțele acestora din punctul de vedere SEO vom putea cu adevărat să decidem care rămâne, care se reutilizează și care se șterge complet. Haideți să vedem mai jos cum împărțim conținutul și cum decidem ce facem cu el. 


Ce ștergem

Dacă site-ul tău are conținut ce poate fi considerat vechi înseamnă că și acesta, la rândul său nu a fost creat ieri, ci are deja o anumită vechime online. Astfel că va fi foarte, foarte puțin conținut ce va fi necesar să fie cu adevărat eliminat complet. De altfel, există o parte destul de considerabilă a experților în SEO care recomandă să nu ștergi niciodată conținut decât dacă acesta ar putea să dăuneze imaginii brandului tău. Aceștia își sfătuiesc clienții ca mai degrabă să păstreze paginile respective și să scrie un articol nou-nouț, pe aceeași temă.

Dacă, însă ai vreo pagină care observi că nu mai funcționează deloc sau care are conținut care nu mai este deloc relevant pentru că nu mai oferă nicio informație sau noutate, atunci poți lua decizia de a o șterge, dar cu câteva condiții esențiale. Înainte de a șterge conținut va trebui să te asiguri că:

  • Nu există link-uri de pe alte site-uri către respectivul conținut
  • Nu există referințe pe rețelele sociale legate de acel conținut
  • Clasarea site-ului pe Google nu va fi afectată deloc 

Ce refolosim și/sau combinăm

Fă o listă sau creează un raport care să includă în primul rând acel conținut care se bucură de recunoaștere (authority), dar clasarea paginii respective pe Google a avut de suferit în ultimul timp. Acesta este un tip de conținut special pentru că existența unei autorități create presupuse că la baza acesteia se află un număr de backlink-uri considerabile, adică multe alte site-uri au considerat important să facă trimiteri către respectivul conținut de pe site-ul tău. Acest potențial și succes trebuie cu siguranță păstrate.

Există apoi acele pagini care s-au bucurat de un succes foarte mare la publicarea lor, adică de o poziție fruntașă pe prima pagină la căutări, iar azi se îndreaptă mai degrabă spre pagina a doua, decât spre vreo poziție cât de cât bună în SERP. Aici ai probabil conținut foarte bun, dar, despre care fie s-a mai scris sau publicat material, fie au apărut date noi și atunci acesta este un candidat minunat spre a îl rescrie, a-l îmbunătății cu noi informații sau alte puncte de vedere.

O altă categorie de conținut ce necesită o nouă abordare sau o rescriere este acela care generează trafic fără nicio problemă, dar nu reușește să creeze nicio conversie, eșuează atunci când vine vorba de a convinge potențiali clienți. Este evident, că, deși, folositor la un anumit nivel, acelui conținut îi lipsește ceva care să îl facă și productiv din punctul de vedere al scopului tău final, mai exact, vânzările.

Putem avea pe site-ul nostru și conținut vizitat, poziționat foarte bine în SERP, dar care nu produce niciun fel de reacție, nu aduce niciun angajament din partea celor cărora le este adresat. Aici va trebui din nou să lucrăm la respectivul material, conținut pentru a putea obține reacția dorită din partea celor care îl vizitează și îl consideră important, dar nu interacționează cu acesta în niciun fel.

După ce am descoperit cu ajutorul auditului de conținut care sunt acele pagini și părți asupra cărora trebuie să intervenim va trebui să trecem la treabă și să vedem cu refacem, reutilizăm, rescriem ceea ce avem, funcționează deja, dar nu așa cum vrem noi. Mai jos aveți câteva metode cunoscute de refolosire a conținutului bun. 

Cum refacem sau refolosim conținutul existent – metode recomandate

Există câteva trucuri destul de ușor de folosit și care nu presupun să o luăm de la capăt cu a rescrie ceva, ci doar de a formata, a redenumi și a adăuga informații noi la un articol deja existent și iată cum putem face asta:

  • Titlul – titlul unui articol este extrem de important pentru că el este cel care atrage vizitatorul, el este cel care „îl trage de mânecă” pe acesta să viziteze și să citească sau vadă ce ai scris. Poate că articolul tău este minunat și plin de informații, explicații, etc, dar faptul că nu are titlul potrivit îl face să nu fie prea citit. Cercetează un pic metodele eficiente de a crea un titlu care să atragă și încearcă să îl schimbi conform acestora.
  • Imagini, poze, video – o pagină fără niciun element grafic care să ajute, să explice, să îmbogățească un conținut text este ca un tort fără cremă și glazură. Toate aceste elemente vizuale ajutătoare ți se pot părea irelevante, mai ales dacă articolul tău, textul tău nu necesită nicio explicație sau mostră vizuală pentru a își atinge scopul. Mintea umană este însă mult mai fericită atunci când pe lângă elementul explicativ există și imagini sau poze sau orice alt element grafic care să înfrumusețeze un pic un text simplu. De asemenea există posibilitatea ca imaginile alese de tine să nu funcționeze pentru cei cărora te adresezi, așa că fă un mic studiu legat de potențialii tăi clienți și vezi cum poți să ajungi la aceștia prin intermediul elementelor grafice.
  • Structurează conținutul – Este mult mai ușor de citit și înțeles un text care este împărțit pe idei principale și în capitole și subcapitole. Adică orice text trebuie să conțină subtitluri și să fie structurat logic. Separă lucrurile importante în puncte și subpuncte, folosește de scheme și chiar infografice pentru a oferi cititorului o cât mai ușoară parcurgere a materialului.
  • Încearcă să creezi „pagina campion” – Este bine să transformi acel articol „minune” din site-ul tău într-o super pagină sau „pagină campion”. Mai exact, acel articol care a avut cel mai mare succes atât ca număr de vizitatori, cât și ca interacțiune și conversie, dar și din punct de vedere SEO se poate transforma într-un star al site0ului tău. Poți extinde textul respectiv de la cele 1500 de cuvinte, să spunem, la peste 5000 de cuvinte, adăugând informații noi, perspective diverse, puncte de vedere controversate, abordări sau informații noi. Poți crea concursuri sau poți provoca cititorii să te contrazică sau să aducă date în plus din experiențele lor personale, îl poți transforma într-un pdf și/sau poți adăuga un material video care să explice sau să ilustreze ideile tale. Un articol care funcționează foarte bine se poate transforma în perfect cu ajutorul acestor mici trucuri.
  • Creează legături logice – În structura fiecărui articol, indiferent de subiectul său trebuie să se regăsească link-uri către articole explicative din site-ul tău sau externe, trimiteri către date, statistici și păreri citate de tine. Toate aceste link-uri nu sunt altceva decât trimiteri logice către text care să dezvolte diverse idei, care să confirme și să sprijine anumite teorii sau cifre. Este foarte important pentru cititor, dar și pentru motoarele de căutare ca aceste link-uri să existe pentru a demonstra implicarea celui ce a creat respectivul conținut și respectul pentru date și materiale realizate de terțe persoane.

CONCLUZIE

Tocmai pentru că a găsi idei care să genereze trafic, conversii, interes este foarte dificil într-o lume online suprasaturată de conținut este foarte important să descoperi ce anume a creat buzz pentru tine și să profiți cât mai mult timp și în diverse forme de acest impact asupra cititorilor tăi. Totodată conținutul care aduce încă roade chiar și peste un timp, te poate ajuta să găsești idei noi de articole acre să se învârtă în jurul acelor subiecte pe care publicul tău le-a găsit fascinante.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *