îți ia 6 minute să citești articolul

Nu mai este foarte mult și vor sosi sărbătorile de iarnă. Iar sărbătorile reprezintă de obicei una dintre cele mai importante perioade pentru vânzători, căci lumea cumpără mult și pe o perioadă lungă de timp. Ceea ce se zgârcește cineva să cumpere pe parcursul anului nu mai pare atât de scump când vine perioada de final de an.

Anul acesta totuși este foarte diferit de orice alt an dinainte. În primul rând pe străzi vor fi probabil vreo două mii de mașini de curieri, în loc de cinci mii de mașini personale pentru a face ultimele cumpărături. Chiar dacă situația va fi mai bună, oamenii vor evita să se înghesuie în magazine, iar asta nu numai că va extinde sezonul de cumpărături pe o perioadă mai lungă dinainte de sărbători, dar va transfera întreg procesul online.

Deci, da, anul acesta chiar ai mare nevoie de o strategie de publicitate pe toate canalele posibile, dar mai ales pe rețelele sociale. Datorită lipsei interacțiunii umane acestea au devenit foarte accesate zilnic și chiar, dacă vă vine să credeți, le-a crescut numărul de abonați.

De ce mai exact ai nevoie de această strategie și cum să o construiești vei afla în rândurile de mai jos.

De ce ai nevoie de o strategie de publicitate pentru sărbători


Există două motive principale pentru necesitatea elaborării unui plan coerent de publicitate online pentru perioada sărbătorilor, mai ales anul acesta.

Cumpărăturile online sunt mai importante ca oricând

Era deja o obișnuință pentru cei care erau împrieteniți deja cu Internetul și plățile online să comande cadourile de sărbători cu ceva timp înainte de acestea, pentru că este foarte ușor să verifici 5 categorii de produse online, față de a te deplasa de la un etaj la altul printr-un mall. În plus nu trebuie să stai la coadă în mașină la semafoare sau intersecții, ci o face un curier în locul tău.

Anul acesta, însă, chiar și cei mai temători s-au îndreptat spre mediul online pentru cumpărături. Astfel mulți au descoperit că este mult mai ușor să comanzi de acasă decât să bați magazinele inutil.

Online-ul a devenit esențial pentru cumpărături, muncă, învățat, banking, chiar și unele servicii medicale. Drept urmare, dacă nu ai deja o secțiune pe site ce permite cumpărarea de produse sau servicii online, funcție de ce vinzi, acum este momentul să o creezi urgent.

Trăim în vremuri diferite

Este posibil ca prima perioadă de carantină să te fi prins nepregătit, dar acum nu mai nicio scuză. În special cu sezonul sărbătorilor care vine cu pași repezi va trebui să acționezi imediat pentru a te face cunoscut în mediul online.

Dacă până acum era ușor să dobândești clienți pentru că poate erai printre puținii care vindeau online un anumit produs și atunci aveai clienți doar din această nișă a celor ce doreau să cumpere online, acum concurența este și ea online. Astfel că, trebuie să găsești cât mai multe metode pentru a te diferenția de aceștia. Iar rețelele sociale îți oferă foarte ușor această posibilitate.

Trebuie să iei în considerare, însă, mai multe aspecte atunci când construiești o campanie pe rețelele sociale. Datorită pandemiei actuale și a faptului că oamenii au mai trecut deja printr-o perioadă în care nu puteau ieși din casă când doreau, anul acesta mai mult ca sigur că pentru sărbători comenzile se vor efectua din timp pentru a se asigura că vor primi pachetele la timp. Pe de altă parte trebuie să fiți conștienți că acesta este un an electoral în România cu alegerile parlamentare ce vor bate la ușă chiar în decembrie, luna cadourilor. Rețelele sociale vor fi asaltate de probleme politice, discuții și polemici, iar asta va pune postările companiilor într-un anume con de umbră.

Cum anume să reușești cu publicitatea pe rețelele sociale

Acum cred că ne este evident de ce este nevie să creăm o strategie, un plan pentru publicitatea pe rețelele sociale în perioada sărbătorilor. Poate că anul acesta este diferit și va trebui să începem mai devreme și să facem un efort mai mare, dar este o regulă generală că sărbătorile aduc un profit suplimentar, așa că va trebui să facem asta anual.

Când este prea devreme să pornești

Poate ar trebuie să răspund la întrebarea inversă: când este prea târziu să pornești? Ieri. Crearea unei strategii îți va lua în cel mai bun caz cel puțin o săptămână, iar până când pui primii pași în aplicare va mai trece un pic de timp. Așa că trebuie să pornești acum și nicio secundă mai târziu.

Puteai la fel de bine anul acesta să începi din septembrie. Nu să postezi oferte de Crăciun, ci să îți pregătești terenul prin câștigarea mai multor abonați.

Fi diferit de ceilalți

Poți să te deosebești de concurență foarte simplu: să fi altfel. Sună ciudat și extrem de dificil. Totuși nu este chiar atât de greu pe cât crezi. Încearcă să vezi opusul lucrurilor obișnuite. Spre exemplu, Black Friday este una dintre cele mai mari „campionate” de vânzări din lume și foarte multe companii, dacă nu majoritatea aderă la aceasta. Fă o declarație pe rețelele sociale prin care spre exemplu, închide de Black Friday doar pentru a lua o pauză și spune asta exact așa. Sau trimite ceva clienților tăi de Black Friday, fără să ceri nimic în schimb.

Oferă reduceri celor ce reciclează sau celor care sunt părinți singuri în fiecare lună sau o dată la trei luni. În loc să îi încurajezi pe oameni să cumpere de la tine, creează o campanie care să îi facă interesați de produsele tale doar prin imagini sau cvinte, nu prin a îi bate la cap să cumpere. Creează aceste campanii speciale dacă afacerea ta este relevantă în contextul respectiv și atât de des cât îți permiți.

Fă-te cunoscut

Cel mai important lucru pe rețelele de socializare este să te cunoască lumea și să vrea să se aboneze la contul sau canalul tău pentru a primi info-uri legate de postările tale. Iar dacă vrei să vinzi de sărbători va trebui ca lumea deja să te cunoască. Folosește lunile august și septembrie, chiar octombrie pentru a te face cunoscut. Creează conturi pe rețelele sociale cele mai importante pentru potențialii tăi clienți. Apoi publică în mod constant, lansează concursuri, implică-te în fel și chip pentru ca oamenii să poată recunoaște brandul tău.

Implică-te în comunitatea ta

Există o comunitatea a ta, aceea a celor care aleg să primească informații legate de tine prin intermediul rețelelor de socializare. Aceștia sunt potențialii tăi clienți care au cu siguranță mai multe trăsături comune. „Spionează” un pic conturile acestora și vezi care sunt punctele de interes social ce îi frământă și fă tot posibilul să te implici în acestea. Donează, fă campanie pentru ei, ajută-i cum poți fără să ceri nimic în schimb. Sigur cercetarea și apoi implicarea pe rețelele sociale îți vor lua ambele timp și bani, dar merită. De ce? Pentru că te vei diferenția de concurența care îți îndeamnă utilizatorii să beneficieze de promoții, iar tu le arăți că îți pasă.

Fii flexibil și creează variante de planuri

Pentru că vremurile pe care le trăim par cam nesigure tendința multora este să creeze un plan pe termen scurt și să vadă apoi ce se mai întâmplă. Dar această abordare este greșită pentru că nu te pregătește pentru situații alternative. Da, este adevărat că nu poți să prevezi viitorul, dar poți măcar să te pregătești. Puneți niște întrebări logice și de bun simț, precum:

  • Care este cel mai rău lucru care se poate întâmpla?
  • Va mai exista o carantină și dacă da, ce pot eu să fac pentru a muta vânzările exclusiv online
  • Câți oameni îți vor mai pierde slujbele și cum pot eu să îmi adaptez mesajul și produsele în acest context?
  • Ce posibile modificări de algoritmi Google s-ar putea lansa exact în această perioadă?

Fă o mică schiță de acțiune pentru fiecare dintre variantele de mai sus și vei fi mai mult ca sigur acoperit cam pentru orice. Mai puțin un asteroid, dar atunci nu mai avem despre ce vorbi …

Ceea ce este important să reținem din toate cele de mai sus este că dacă ne dorim să avem vânzări de sărbătorile acestea, dar și următoarele va trebui nu să încropim sau să așteptam, ci să cream o strategie care să includă toate aspectele rețelelor de socializare, de la a te face cunoscut și recunoscut, la a te implica în probleme sociale și la a construi planuri pentru toate variantele la care te poți gândi.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *