îți ia 7 minute să citești articolul

Una dintre cele mai grele “porunci” ale SEO este obținerea de backlink-uri. Din păcate crearea unor legături importante durează mult timp, necesita foarte mult efort și presupune un conținut original și de bună calitate. Din păcate nu toți ei care practică SEO aderă și la bunele practici și ca în mai toate domeniile există mulți care preferă să ocolească tacticile clasice și să găsească modalități de a „păcăli” motoarele de căutare. De aceea este important să cunoaștem care sunt aceste strategii de obținere a backlink-urilor ce nu este recomandat să fie folosite pentru a putea să le respingem atunci când și dacă ne sunt propuse. Chiar dacă acestea nu vor fi penalizate imediat de motorul de căutare, în foarte scurt timp se va ajunge tot la aplicarea unor penalizări și unele pot fi chiar foarte mari și greu de confruntat.

Având in minte tot timpul că cel mai important pentru motorul de căutare este valoarea adusă ucizătorului de către o pagină web, atunci haideți să vedem care sunt acele 12 strategii de creare a backlink-urilor pe care nu ar trebui să le încerci deloc.

1. Campaniile virale greșit realizate

Campaniile virale de marketing sunt una dintre cele mai încercate și eficiente metode de promovare. Acestea pot fi totodată folosite cu succes și pentru atragerea de link-uri, doar că aici există o capcană. O campanie de acest tip prost realizată nu va duce la penalizări, dar nici nu va produce rezultatul scontat.

Pentru ca un backlink să conteze pentru tine trebuie să fie relevant atunci când se efectuează o căutare legată de afacerea ta, de domeniul tău de activitate, ceea ce vinzi sau ideea de la baza afacerii tale. Da, contează și pentru clasarea pe paginile de căutare Google, dar contează doar dacă își face treaba, altfel nu are nicio relevanță. Drept urmare, atunci când gândești crearea unei campanii virale este bine să te concentrezi pe acele elemente ce fac parte din mesajul tău, ce te definesc, ceva ce să aibă relevanță puternică pentru afacerea ta, nu doar ceva trecător și menit să aducă un trafic accidental sau temporar.


2. Oferirea de discount-uri doar pentru a crea link-uri

Oferirea oricărui tip de plată, fie în bani, fie în reduceri majore pentru a menționa anumite produse sau servicii este foarte prost privită de către Google. Este o modalitate de a obține backlink-uri, dar pentru o perioadă foarte limitată. Atâta vreme cât link-urile către site-ul sau paginile tale nu au la bază o logică legată de conținut, atunci acestea vor avea o viață scurtă, iar tu te poți alege cu o penalizare din partea motorului de căutare.

3. Crearea de conținut special pentru vânzare și linkuri

Dacă plătești pe cineva să creeze postări sau articole despre tine, ca spre exemplu un influencer, acesta trebuie să precizeze în mod clar că acela este un mesaj sau un articol publicitar sau sponsorizat. Dacă există o legătură comercială între cele două entități, dar aceasta nu este declarată, la descoperirea ei penalizările vor fi foarte serioase pentru ambele părți.

4. Sponsorizări false

Ce înseamnă acest fapt: sub umbrela unei așa-zise sponsorizări din partea companiei tale, un link către tine, ca sponsor va apărea aici. Totuși, așa cum am spus și mai sus motoarele de căutare și-au îmbunătățit algoritmul considerabil în așa fel încât tot ceea ce faci pe site-ul tău trebuie să aibă o logică care să răspundă cerințelor unui potențial client ce caută ceea ce oferi tu. Dacă tu vinzi geamuri de termopan și apari ca sponsor pe site-ul unui restaurant este evident pentru oricine că în spatele acestei sponsorizări nu este altceva decât un truc pentru a obține un link.

5. Linkuri în comentarii false

Sigur știți la ce mă refer aici. Bănuiesc că mulți dintre voi v-ați confruntat fie pe blogul vostru, fie în paginile social media cu acest tip de trucuri „ieftine”. Pe undeva, de niciunde apare un comentariu fie de tipul „Dacă vrei canapele ieftine intră aici”, fie „Eu știu cum poți rezolva problema. Intră pe …..”.

Evită să folosești sau să permiți celor ce se ocupă de SEO să creeze asemenea comentarii pentru că vei primi destul de rapid penalizări. În plus, credibilitatea ta în mediul online va scădea considerabil. Din ce în ce mai mulți utilizatori fug de acele firme ce folosesc asemenea tactici.

6. Conținut publicat pe alte site-uri contra cost

Acum câțiva ani această modalitate de a face rost de backlink-uri era extrem de folosită. Foarte mulți creau articole pentru diverse site-uri și în felul acesta puteau să creeze prin acestea link-uri către unde doreau. Seamănă cu ceea ce se numește guest blogging azi, dar nu întocmai. Articolele trebuie să aibă legătură cu linkurile, iar conținutul acestora trebuie să fie de calitate nu doar o înșiruire de cuvinte, fără nicio valoarea reală sau copierea ideilor altora.

7. Widgets

Deghizate sub forma unor instrumente „utile”, precum vremea la zi, ora exactă, cursul valutar, contoar pentru număr de vizitatori, etc widget-urile au fost în fapt unul dintre cele mai puternice creatoare de backlink-uri. De ce? În spatele prognozei meteo inserate pe site-ul tău se aflau niște linkuri care contau și la clasarea în Google, dar și la numărul de vizitatori. Aceasta se întâmpla la începutul anilor 2000, iar de atunci au trecut deja 20 de ani. Mai mult decât atât în 2016 Google a declarat oficial că acest tip de backlink-uri nu vor fi luate în considerare, ba ar putea chiar fi penalizate.

8. Spam pe forumuri

Mult înaintea Widgets-urilor au apărut forumurile și odată cu ele spam-ul pe aceste platforme. Pe vremea aceea, înainte de Penguin, motoarele de căutare nu penalizau asemenea practici, iar numărul de backlink-uri era mai prețios decât calitatea lor. Drept urmare, forumurile erau pline la refuz de spam, astfel încât dacă erai interesat de un anumit subiect trebuia să „croșetezi” prin mulțimea de comentarii ce te invitau să cumperi absolut orice de la ceasuri „Rolex” la lenjerii de pat.

Este evident că așa ceva azi nu mai este permis, iar cantitatea mare de backlink-uri poate fi mai degrabă dăunătoare unui site. Da, este extrem de ușor să p faci, dar la fel de ușor vei vedea că site-ul tău va ajunge la coada listei în clasamentele Google.

9. Profiluri create doar pentru linkuri

Există o categorie de persoane care practică un Black Hat SEO care a observat că a crea profiluri pe toate platformele și site-urile posibile, doar pentru că acestea permit și includerea unui link către pagina lor sau ale clienților. Deși poate acest tip de truc este mai greu de observat și penalizat în cele din urmă va fi descoperit pentru că așa cum spuneam algoritmul Google funcționează pe baza unei logici clare legată de conținut și necesitatea ca acesta să fie un tot unitar. Dacă ți-ai creat un profil la „Asociația Zidarilor”, iar compania ta oferă servicii de turism este evident că acestea nu sunt asociate logic.

10. Înscrierea în directoare de proastă calitate

Este perfect adevărat că pentru a fi relevant trebuie să te înscrii în cât mai multe directoare. DAR, aici avem un mare dar, căci acestea trebuie să fie cele mai importante din domeniul tău, cele ce au reputație bună și nu trebuie să faci acest pas doar pentru a obține backlink-uri, ci mai degrabă pentru a fi găsit de către potențialii tăi clienți.

11. Folosirea abuzivă a comunicatelor de presă

Comunicatele de presă au un statut special favorizat de către motoarele de căutare. Motivul pentru acest statut privilegiat este unul clar și logic: comunicatele de presă sunt menite să informeze și să creeze știri acolo unde este cazul. Folosirea unui comunicat de presă pentru a face din el un fel de „fermă de backlink-uri” nu este deloc o practică acceptată și trebuie evitată pe cât posibil.

12. Texte anchor identice cu linkul

Acest ultim punct este o rămășiță a vechilor norme SEO. Inițial era foarte important ca linkul tău să coincidă cu textul desemnat de acesta, textul ancoră. Mai exact, atunci când cineva includea un link către tine trebuia să fie de tipul „Cele mai bune sfaturi pentru ca site-ul tău să funcționeze așa cum trebuie le găsești pe www.sfaturisite.ro”. Pentru că azi se pune accentul foarte mult pe logica vorbirii, în sensul că o pagină web cu tot conținutul său trebuie să se apropie foarte multe de forma naturală a vorbirii un asemenea text ce include chiar adresa nu mai are ce căuta. Drept urmare, azi textul de mai sus va trebui să arate astfel: „Cele mai bune sfaturi pentru ca site-ul tău să funcționeze cum trebuie se găsesc la un click distanță”, unde „cele mai bune sfaturi” va fi textul anchor ce duce către sfaturisite.ro.

CONCLUZIE

Știu că este greu și durează mult să obții backlink-uri reale și de calitate, dar este singura modalitate pentru ca acestea să conteze cu adevărat pe termen lung pentru SEO. Până la urmă obținerea unor backlink-uri de calitate este o altă dovadă că afacerea ta, site-ul tău sunt de încredere și merită girul celor importanți în domeniu.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *