îți ia 7 minute să citești articolul

Optimizarea pentru motoarele de căutare este o ramură a marketingului digital apărută de puțină vreme și care în ultimii ani a cunoscut o dezvoltare fantastică. Pe măsură ce motoarele de căutare s-au dezvoltat și au devenit mai bune și îndreptate în mod exclusiv spre găsirea răspunsurilor necesare utilizatorului, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a devenit un domeniu ce include cercetare și cunoștiințe specifice.

În trecut motoarele de căutare nu erau foarte evoluate în ceea ce privește recunoașterea unor tehnice neconcurențiale de promovare a paginilor web, ceea ce a dus la apariția unor tehnici neconcurențiale de promovare a paginilor web. Algoritmii de recunoaștere și clasare a paginilor web ale diverselor motoare de căutare, în principal cei ai Google au devenit din ce în ce mai complecși și azi au posibilitatea de a elimina toate încercările de fraudare ale lor. Azi, orice acțiune ce pare a fi îndreptată spre păcălirea utilizatorului se poate solda cu o penalizare puternică din partea Google, penalizare ce duce site-ul respectiv pe pozițiile codașe ale paginilor de căutare. De multe ori pentru a scăpa de o penalizare de acest fel va trebui nu numai să îndrepți problema respectivă, dar și să reușești să convingi motorul de căutare că poți din nou să ajungi în topul paginilor la căutare. 

Ce este o tehnică Black Hat?

În limba engleză, pe filiera americană există această desemnare a unor tehnici necinstite precum Black Hat, față de cele oneste recunoscute sub numele de White Hat. SEO de tipul Black Hat nu este altceva decât o reminiscență a timpurilor în care motoarele de căutare nu penalizau încercările de păcălire a utilizatorului. Era o vreme când puteai crea pagini fără un conținut real, ci doar plin de link-uri și cuvinte cheie fără ca acestea să aibă sens. Scopul acestor pagini era să creeze trafic și vizitare spre diverse pagini și site-uri, dar ele, în fapt, nu serveau niciunui scop real.

Azi, există agenții SEO care încearcă încă să folosească anumite tehnici SEO de tip Black Hat pentru a crește poziția unui site în clasamentul Google, chiar dacă doar pentru o perioadă scurtă de timp. De aceea este bine ca tu să cunoști diversele tipuri de asemenea tehnici pentru a putea să le „ucizi din fașă” cum se spune, în sensul că trebuie neapărat să nu accepți așa ceva niciodată. Ba mai mult, trebuie chiar să renunți la o agenție care încearcă orice tehnică Black Hat pentru a te promova. 


Tehnici Black Hat pentru link-uri – ce să evităm

  1. Cumpărarea de link-uri

Niciodată, dar niciodată nu trebuie să obții backlink-uri plătindu-le. Indiferent că oferi bani sau produse în schimbul creării de linkuri dinspre un site către tine, dacă vei fi prins vei primi o penalizare manuală gravă de la Google. Această penalizare poate să afecteze pagina respectivă, dar chiar întregul site.

Nu te baza pe faptul că nu vei fi prins pentru că cei ce vor accepta ceva în schimbul unei legături, unei trimiteri către tine nu au o valoare adevărată în domeniul online, adică nu aduc cu adevărat ceva important pentru site-ul tău. Niciun site care se respectă și a cărui autoritate este importantă pentru tine nu va accepta așa ceva pentru că nu riscă prestigiul propriu pentru un câștig trecător.

  1. Link-uri în comentarii

Poți include un link către un articol din site-ul tău atunci când comentezi asupra unui anumit subiect. Nu este interzis și nici nu te penalizează nimeni atâta timp cât link-ul respectiv este relevant și are importanță în contextul comentariului la respectiva postare. Includerea de link-uri către un site atunci când nu au nicio legătură sau legătura este minimă este considerată spam și va fi penalizată ca atare. 

  1. Backlink-uri suspecte

Din păcate această tehnică Black Hat este de multe ori independentă de voința celui ce deține site-ul. Există directoare sau site-uri care au ca scop crearea de backlink-uri, dar care nu au relevanță și nici importanță. Aceste hub-uri sunt create doar cu scopul de a crea backlink-urii și de a câștiga fie din atragerea unei anumite clientele, fie din crearea unor probleme pentru cei cinstiți, probleme care îi favorizează pe cei ce au poziții slabe în clasamentul Google. Evaluează în mod continuu backlink-urile prezente pe site-ul tău și creează disavow pentru acele link-uri către tine pe care nu le dorești și/sau le consideri suspecte din punctul de vedere SEO.

  1. Link-uri ascunse

Link-urile incluse pe paginile site-ului tău nu trebuie să aibă ca scop creare de link-uri și a realiza cât mai multe indiferent de calitatea lor. Link-urile incluse în conținutul tău trebuie să aibă logică și relevanță raportat la conținutul tău. Ele trebuie să explice, exemplifice sau certifice diversele informații pe care le-ai inclus în conținut.

Există încă o idee greșită că dacă ascunzi anumite link-uri, dacă utilizatorul nu le vede sigur nici Google nu știe de ele. Ceea ce trebuie să ai tot timpul în vedere este faptul că motoarele de căutare au acei crawleri care scanează întreg site-ul atât la nivel de cod, cât și la nivel de afișare. Aceasta înseamnă că motoarele de căutare văd tot, chiar și ceea ce un utilizator obișnuit nu vede. Drept urmare, nu există nicio metodă de a crea linkuri ascunse pe care algoritmul Google să nu le găsească.

  1. Folosirea greșită și în exces a textelor pentru link-uri

Orice link este un link de tip ancoră care include o adresă URL pentru legătura respectivă și un text ce desemnează acel link. Această tehnică Black Hat poate fi utilizată fără să realizezi că o folosești. Mulți consideră că dacă folosesc același text ancoră pentru un link, acesta întărește ideea respectivului link. Ceea ce trebuie să avem în vedere tot timpul este că textul conținutului unei pagini trebuie să fie firesc, logic. Aceasta înseamnă că un link poate fi desemnat prin diverse forme de text ancoră, nu neapărat același de fiecare dată. NU trebuie să uiți că în spatele unui text oarecare poate fi același link de fiecare dată. 

Tehnici Black Hat pentru conținut – ce să nu facem

  1. Conținut duplicat

Dacă am copiat un articol de la concurență, chiar dacă este unul cu trafic foarte bogat nu înseamnă ca am făcut ceva pentru a obține o poziție bună în SERP. Sunt multe site-uri care preiau conținut din alte surse și consideră că dacă respectivul articol a creat rezultate SEO foarte bune pentru sursa sa, o va face și pentru ele. Motoarele de căutare cunosc exact data la care a fost publicat un articol și o iau drept reper, așa că încercarea de a copia sau a prelua fără citare sursei este considerată întotdeauna Black Hat SEO.

  1. Cuvinte cheie în exces

Google pune accent pe firul logic al unui text, firul logic din punct de vedere semantic. Un text trebuie să aibă sens și logică fără a părea forțat. Drept urmare, încercarea de a include în acesta un maximum de cuvinte cheie nu poate decât să indice că ai vrut să păcălești motorul de căutare. Un text de tipul „Pantofii din piele maro sunt azi în tendințe, iar aceasta înseamnă că pantofii din piele trebuie să facă parte din garderoba ta. Pantofii din piele,  chiar dacă sunt negrii sau bleumarin sunt un adaos important pentru garderoba ta …” este evident plin de cuvinte cheie fără să aibă o logică semantică.

  1. Conținut ascuns

La fel ca atunci când vorbim despre link-uri ascunse avem aceeași problemă și cu textul. Această tehnică presupune că ai creat un text la aceeași culoare cu fundalul paginii. Aceasta în imaginația celui ce face așa ceva înseamnă că utilizatorul nu vede că ai  creat un text fără nicio legătură cu site-ul tău, dar care este plin de cuvinte cheie. Se presupune că acesta păcălește motorul de căutare și întoarce acest site la căutările pentru cuvântul cheie repetat „ascuns”. Așa cum am clarificat mai sus, Google vede exact ce ai făcut pentru că atunci când evaluează un site ia în calcul și partea ascunsă, adică acel cod HTML, CSS și JavaScript sau orice altceva ce stă la baza site-uri respectiv, dar și ceea ce este vizibil, adică ceea ce vede utilizatorul.

  1. „Rescrierea” de articole

„Spinning” sau „rescrierea” unui articol nu este altceva decât o încercare inteligentă de a copia un articol. Această tehnică presupune că o persoană încearcă să păcălească Google prin crearea unor articole identice în fapt cu cele care au deja mulți cititori, dar care se chinuie să găsească reinterpretări ale acestora. O creare ușor diferită a frazelor, inversând circumstanțialele între ele sau găsirea de sinonime sau chiar modificarea stricturii, toate aceste tertipuri sunt folosite de mulți cu scopul de a crea falsa senzație că se vorbește despre același subiect, dar altfel. În fapt, algoritmii Google au suferit multe modificări, iar, azi, sunt extrem de aproape de logica și vorbirea logică, ceea ce exclude acest tip de încercări e păcălire.

CONCLUZIE

Chiar dacă optimizarea pentru motoarele de căutare este estimată că va dura 2 ani, decât să te bazezi pe tehnica Black Hat mai bine nu faci nimic. Pe scurt, în loc să obții rezultate rapid cu tehnici Back Hat mai bine lași lucrurile să meargă de la sine, adică mai bine nu faci nimic.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *