îți ia 3 minute să citești articolul

Dezvoltarea și promovarea unui magazin online poate reprezenta un proces foarte complex, deoarece piața abundă de produse, și poate fi dificil să ieși în evidență destul de mult, astfel încât să convingi publicul că alegerea corectă este să cumpere ceea ce vinzi. Acest aspect necesită un bun plan de marketing și folosirea tuturor resurselor de promovare la care poți apela. În primul rând, este necesar să îți setezi obiectivele de marketing; poți alege să crești numărul de clienți care revin pe site și cumpără un al doilea produs, să alegi să atingi noi segmente de piață, sau să crești cu un anumit procent numărul de vânzări dintr-o anumită categorie de produse. După stabilirea obiectivelor de marketing, trebuie să le determini pe cele financiare, care se pot referi la o creștere procentuală a vânzărilor, un prag de profitabilitate într-o perioadă determinată de timp, sau o scădere procentuală a cheltuielilor. În urma stabilirii obiectivelor, există câteva tehnici de marketing pe care trebuie să le urmezi:

Branding

Multitudinea de retaileri și designeri de pantofi existenți atât în mediul online, cât și în magazinele fizice face ca procesul de branding să fie imperios necesar. Magazinul tău trebuie să aibă la bază valori bine stabilite și puncte cheie care să se afle la baza strategiei și a conceptului, astfel încât să se creeze un element care să distingă brandul tău între alte sute de magazine online existente. Acest lucru se poate baza pe caracteristici specifice. De exemplu, dacă magazinul tău online se axează pe pantofi pe comandă, acest aspect este foarte ușor de exploatat, deoarece persoanele apreciază produsele unice, manufacturate după propriile preferințe. Producătorul de pantofi sport Nike a implementat NikeID, un program care îți permite să creezi un prototip de încălțăminte, alegând culorile și materialele pentru fiecare parte a adidașilor. Poți atrage atenția asupra faptului că pantofii pe care îi vinzi sunt cei mai confortabili,  pe faptul că sunt făcuți din piele ecologică sau poți evidenția că sunt cei mai buni ca și raport calitate-preț. Important este să ai o propoziție de valoare care să exprime poziția favorabilă în comparație cu alte firme.

Dezvoltarea unei strategii pentru Social Media

Social media este cel mai important instrument de promovare, și ar trebui să iei în considerare dezvoltarea pe Facebook și Instagram atunci când dorești să promovezi magazinul tău online. Acest lucru nu trebuie să se rezume la simpla postare a unor fotografii cu pantofi. Este necesar să creezi o strategie și un plan de conținut, și va trebui să investești bani în Facebook și Instagram Ads, deoarece algoritmul platformelor face ca reach-ul organic (neplătit) să fie greu de obținut. Atunci când ai un magazin online de pantofi este ușor să realizezi un conținut vizual atractiv, și trebuie să te asiguri că îl livrezi în forma potrivită, ca acesta să genereze publicului dorința de a cumpăra. Poți adăuga butonul de Shop Now pe pagina ta de Facebook, astfel că publicul poate fi redirecționat direct către site pentru a cumpăra un produs.

SEO

Optimizarea SEO este crucială pentru atragerea traficului pe site și vânzarea online. Dacă vinzi pantofi sport, ar trebui să nu te fixezi doar pe cuvinte cheie din toate domeniile legate de activitatea fizică; analizează cuvinte cheie și petrece timp pe site-urile audienței. Pentru rezultate mai bune, scrie articole cu aceste cuvinte cheie în secțiunea de blog a site-ului, deoarece acest aspect va ajuta la o mai bună indexare a paginilor.

Influencer marketing

În industria vestimentară și cea de beauty funcționează foarte bine influencer marketing. Acest lucru presupune, la bază, oferirea de produse unor influenceri, în schimbul promovării online. Totuși, în ultima perioadă strategia a luat amploare, iar influencerii au început să ceară sume foarte mari de bani în schimbul unor postări. Există și o mulțime de micro-influenceri, iar aceștia au de multe ori o comunitate mult mai fidelă și mai bine definită decât cei cu un număr mare de followeri, iar aceștia ar accepta doar să primescă o pereche de pantofi, pe care să o fotografieze.


Stăpânirea tehnicilor de marketing este foarte importantă, dacă dorești să te diferențiezi pe piață și să atragi mai multe persoane pe site-ul tău, și fără o bună promovare și optimizare a acestuia va fi ușor ca magazinul online pe care îl ai să se piardă în mulțimea de pagini care vând pantofi.

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *