îți ia 6 minute să citești articolul

Cu siguranță nu mai folosești dermatograful albastru din anii 80 sau jambierele sau pantalonii McHammer, așa că nici website-ul tău nu trebuie să ”poarte hainele” de anul trecut. La fel ca și în modă, tendințele din web design se modifică și se îmbunătățesc cu fiecare an care trece. Dacă nu reușești să ții pasul cu ultima modă în materie de web design atunci afacerea ta nu va putea avea succesul scontat. Indiferent că ești un web designer experimentat sau nu, direcția în care o ia compania ta depinde de felul în care înțelegi elementele de bază în web design. În acest articol vom discuta în detaliu ultimele tendințe în materie de web design pe care trebuie să le luați în considerare, inclusiv fonturile speciale de brand, tranzițiile de culoare și degradeurile și tendința de aspect retro.

Imagini deosebite

În 2020 nimic nu mai este generic. Poți personaliza absolut orice așa că de ce să nu faci asta și cu website-ul tău? Fotografiile de pe site-urile ce vând imagini de duzină aparțin tendințelor din trecut. Cu ajutorul telefonului ce se află tot timpul la îndemâna noastră, poți oricând obține imagini și fotografii de calitate. Drept urmare, folosește aceste fotografii sau imagini făcute de tine pentru că sunt autentice și originale. În plus, unul dintre tendințele în continuă creștere este folosirea conținutului oferit de utilizatorii site-ului. Sunt companii care folosesc imagini trimise de clienții lor în care aceștia folosesc produsele lor în viața de zi cu zi. Nimic nu poate fi mai autentic de atât!

Dacă vrei să le oferi vizitatorilor tăi o mostră de autenticitate personală, încearcă să folosești imagini sau schițe desenate de mână.

Efecte vizuale distractive

GIF’ing-ul e o chestie acum, nu-i așa? Un GIF este o serie de imagini lipite între ele în așa fel încât să creeze un efect vizual de mișcare. Această frenezie a GIF-urilor demonstrează că utilizatorii devorează elementele vizuale distractive. Cea mai bună modalitate de a folosi efecte vizuale în cadrul site-ului tău este prin includerea de animații și poze animate (cinemagraphs).

O animație poate include un GIF, care este ca un mic filmuleț, doar că este compus din imagini. Animațiile pot fi și o serie de imagini în mișcare sau un mic video. Pozele animate sunt încă și mai în trend. O imagine animată este în primul rând o imagine, dar cu componente ce se află în mișcare, precum o cascadă sau un râu ce curge în fundal sau nori care se mișcă pe cer. Acest tip de poze animate sunt de obicei comune pe Instagram, dar ele pot fi folosite pe site-ul tău pentru a îi conferi acea autenticitate de care are nevoie.


Opțiuni de navigare experimentale

Azi toată lumea folosește opțiunile de navigare ale unui site, dar câteodată acestea pot arăta cu adevărat urât. Tendințele în design apar în fiecare an și de fiecare includ și modalități pentru a crea opțiuni de navigare care să fie nu numai eficiente, dar și plăcute din punct de vedere estetic. 2020 este anul în care designerii web sunt încurajati să fie îndrăzneți și să experimenteze. Încercați să schimbați absolut tot: font, mărime, layout, dar asigură-te că depășești limitele. Unul dintre lucrurile la modă este crearea ca element principal al site-ului a opțiunilor de navigare. Astfel acestea vor fi atât de importante și mari încât nu vei avea nicio șansă să le ratezi.

Fonturi personalizate

Într-o lume în care toți folosesc același font de 12, Times New Roman, este foarte greu ca un site să se distingă de celelalte. De aceea, în 2020 putem să vorbim despre fonturile personalizate care se pare că au pus stăpânire pe lumea web design-ului. Fonturile personalizate le permit companiilor și brandurilor să își reflecte propria personalitate fără ca cineva să îi poată copia. Această tendință este extrem de convenabilă și le dă posibilitatea site-urilor diferite să se bucure de .libertate deplină. Designerii de top sun că această modă cu siguranță va rămâne mult timp pe piață, drept urmare, nu pierde niciun minut și fă și tu la fel.

Spargerea stereotipurilor

Stereotipurile sunt o parte extrem de important[ a lumii online, în special atunci când vorbim despre femei. Imaginea de sine pozitivă nu mai este un lucru ce se menționează undeva într-o notă de subsol, ci dimpotrivă este un lucru despre care se vorbește cu pasiune și într-un mod extrem de deschis, mult mai deschis decât oricând. Chiar dacă site-ul tău nu se adresează femeilor, contează mai puțin poate ce vinzi sau promovezi, dar mai mult felul în care o faci. 2019 este anul în care poți avea o opinie și poți să o afirmi și să o susții foarte clar prin intermediul site-ului tău. Indiferent ce se întâmplă poți fi sigur că imaginile și ilustrațiile ce sparg tiparele vor genera trafic pe site-ul tău.

Pune totul în layout

Dacă vrei să te evidențiezi în 2020 trebuie să mergi mai departe, nu te opri doar la culori, fonturi și elemente vizuale. Paginarea (layout-ul) unui website este la fel de importantă dacă vrei să te diferențiezi de mulțime. În loc să poziționezi elementele într-un format tipic de scroll, împărțirea standard devine din ce în ce mai folosită. În arta clasică simetria a fost întotdeauna importantă pentru că este mai plăcută ochiului, însă azi lucrurile s-au schimbat și asimetria a devenit mult mai atractivă. Utilizatorii nu sunt obișnuiți cu acest tip de design, asimetric, drept urmare, această modalitate de a crea un website va fi mult mai memorabilă pentru ei, decât cea clasică. Încearcă să împarți layout-ul în două cu o imagine într-o parte și textul în cealaltă.

Tranzițiile și degradeurile de culoare

Probabil că știi deja că anul 2019 a fost ”anul degradeurilor”, dar poți să consider că 2020 este partea a doua a acestei tendințe. Tranzițiile și degradeurile de culoare nu pleacă nicăieri. HTML5 permite utilizatorilor să creeze coduri de degradeuri foarte ușor și nu mai este nevoie să combine diverse coduri de culoare. Această tendință conferă design-ului web impresia de mișcare, vivacitate și un aspect 3D. Graficienii recomandă site-urilor să folosească degradeuri de două tonuri de culoare și nu culori simple. Folosirea unui degradeu luminos în locul unei teme întunecate poate conferi site-ului tău un aspect rafinat, chiar super-tech.

Aspectul retro

În mod surprinzător o parte importantă a noilor tendințe este să le readuci din când în când în prim plan pe cele mai vechi (da, bine! Fără dermatograful albastru!). Atunci când creezi designul unui site unul dintre obiectivele tale trebuie să fie crearea unei anumite nostalgii. Culorile și fundalurile ce se foloseau de obicei în trecut sunt utilizate azi pentru a crea o juxtapunere intre nou și vechi. Într-o anumită măsură, aceste tendințe vechi pot fi considerate de fapt noi, pentru că ele vin dintr-o perioadă în care nu oricine putea accesa un site. Dacă vrei să adaugi câteva elemente retro la site-ul tău atunci încearcă să adaugi componente de design, dar și de conținut, precum planul de culoare și fontul.

Simplitate

De ceva vreme lumea s-a transformat într-un mediu minimalist. Modelele simple, curate ți neîncărcate au devenit mai atrăgătoare și toate brandurile aderă la această nou tendință. Burberry a șocat recent lumea cu fonturile sale simple, iar faptul că au știut să rămână în tendințele actuale le-a permis să își păstreze poziția de cap de afiș în domeniu. Simplitatea înseamnă atât sofisticare, dar și ușurință la utilizare, iar ambele trăsături sunt foarte apreciate de utilizatori.

O altă modalitate de a folosi simplitatea în design-ul site-ului tău este prin folosirea funcțională a spațiilor albe. Și nu glumim când spunem, ”spații albe”. În timp ce în trecut spațiile goale, albe, erau folosite pentru a acorda ochilor o pauză în vizualizare, azi acestea sunt folosite drept punct central a site-ului. Albul este curat și ușor de reținut și observat, iar atunci când sote-ul tău are un design atractiv și succesul afacerii nu va întârzia să apară.

Concluzie

Fii retro, dar și modern, simplu, dar îndrăzneț, folosește animațiile, dar nu în exces! Tendințele în web design sunt în continuă modificare așa că nu trebuie să te gândești la site-ul tău ca la o creație perenă. Dimpotrivă site-ul tău trebuie să fie o entitate capabilă să se schimbe tot timpul și care se află în creștere continuă, un organism viu. Unele dintre cele mai mari branduri au suferit transformări complete de imagine de-a lungul timpului și a funcționat. În plus, tehnologia a făcut posibil ca și cel mai lipsit de experiență grafician să creeze lucruri incredibile. Clienții tăi vor să știe că ceea ce e important pentru ei este important și pentru tine, așa că site-ul tău trebuie să țin seama de toate tendințele curente. Între timp, faptul că le acorzi clienților importanță va genera profit pentru compania ta.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *