îți ia 6 minute să citești articolul

Rețelele sociale sunt foarte importante pentru strategia de marketing a oricărei companii, indiferent de mărimea sau obiectul său de activitate. Prezența pe rețelele sociale relevante pentru fiecare afacere în parte este esențială pentru crearea unei strategii complete de promovare a companiei, dar și a imaginii și filozofiei din spatele produselor sau serviciilor oferite de aceasta. Mai mult decât atât, foarte multe afaceri își concentrează eforturile de marketing în special în zona aceasta a rețelelor de socializare pentru că au descoperit că, astfel, au șanse mai mare să ajungă mesajul lor la clienții potriviți.

Companiile care pun accentul pe rețelele sociale și pe prezența lor pe acestea folosesc  instrumente de administrare special destinate pentru a se ocupa în mod automat de majoritatea factorilor implicații în crearea unei campanii de promovare. O strategie eficientă, în special atunci când vorbim despre companii de mărime medie sau mare nu poate fi făcută manual sau fără instrumentele necesare pentru că multe detalii vor scăpa în acest fel.

Am alcătuit o listă cu cele mai bune 10 instrumente pe care le folosesc marile companii pentru managementul rețelelor de socializare. Totuși, înainte de a le descoperii pe acestea 10, haideți să vedem care sunt acele trăsături esențiale la care trebuie să fim atenți atunci când alegem o asemenea unealtă pentru compania noastră:

  • Instrumente de măsurare și analiză – posibilitatea de a crea raportări și a verifica impactul pe care îl au campaniile tale, postările, promoțiile create prin intermediul canalelor de socializare;
  • Posibilitatea de automatizare și programare – este important să poți programa postările tale pe diversele platforme pentru a fi publicate automat
  • Competiția – o platformă de management a prezenței pe rețelele sociale trebuie să includă și o secțiune care să îți permită să studiezi concurența din punctul de vedere al prezenței sale pe respectivele rețele
  • Posibilitatea de a crea un cont colector – adică posibilitatea de a crea un singur cont prin intermediul căruia să vezi postările de pe toate rețelele sociale pe care ești prezent și să poți să conversezi de aici cu toți utilizatorii tăi
  • Monitorizarea prezenței web – acest modul al uneltei respective trebui să poată să îți semnaleze mențiunile numelui brand-ului sau companiei tale pe diversele rețele sociale, dar și pe web. Acest instrument al său te va putea ajuta să observi de fiecare dată când se vorbește despre tine și, atunci, când este necesar să poți interveni. 
  1. Sprout Social

Sprout Social oferă toate elementele enumerate mai sus și încă ceva pe deasupra. Cu o interfață extrem de pritenoasă ce poate fi folosită de către oricine, aceasta este una dintre platformele preferate pentru administrarea prezenței pe rețelele sociale pentru companiile de talie mare. Unul dintre motivele ce o face să fie atât de utilizată este faptul că oferă un nivel extrem de amănunțit de personalizare, cum ar fi spre exemplu posibilitatea de a seta crearea unor raportări pentru fiecare postare în parte. 

  1. Hootsuite

Hootsuite este primul instrument apărut în domeniul managementului prezenței pe rețelele de socializare. Este o platformă foarte puternică care oferă suport pentru majoritatea elementelor necesare precum postare, administrare cont, analiza datelor, etc. Este un instrument de marketing extrem de puternic, ba mai mult oferă chiar pregătire în domeniul marketingului pe rețelele sociale prin intermediul modului său Hootsuite Academy. Este instrumentul favorit al celor ce se află la început pentru că oferă exact atât cât este nevoie să creezi  prezență stabilă pe rețelele sociale. 


  1. Buffer

Buffer este un instrument simplu, dar ușor de utilizat și tocmai de aceea este preferat de unii. Buffer este practic o suită de două unelte, una menită să se concentreze pe postări (Publish) și cealaltă care are doar rol de administrare a conturilor diverse într-un cont colector (Reply). Buffer n permite publicarea unui număr mare de postări în același timp, ci se bazează mai degrabă pe sistemul de publicare pe rând, unul câte unul. Permite lucrul cu echipele și oferă și module de analiză, dar nu foarte amănunțită. 

  1. BuzzSumo

BuzzSumo nu poate fi considerat un instrument de management pentru social media, ci este mai degrabă o unealtă esențială pentru determinarea angajamentului produs de către o anumită postare, pentru a vedea tendințele și a găsi cuvintele cheie potrivite pentru rețelele sociale importante.

Motivul pentru care performanța ta în social media depinde de BuzzSumo este faptul că acesta este de fapt un instrument pentru cercetare, pentru a descoperi ce și cum anume să publici. Platforma îți va oferi date complete legate de postările tale, de cuvintele cheie potrivite, dar și date legate de concurența ta și ce anume le aduce acestora un nivel maxim de interes. 

  1. Keyhole

La fel ca și BuzzSumo, Keyhole este mai degrabă un instrument care te ajută să descoperi care sunt cele mai bune metode pentru ca postările tale pe diversele canale sociale să producă angajament. Keyhole oferă analize clare și complete legate de hashtag-urile cele mai relevante și importante pentru compania ta, pentru domeniul sau nișa în care activezi. Această platformă are un modul ce monitorizează permanent mențiunile legate de brand-ul, compania și produsele tale pe rețelele sociale.  

  1. Agorapulse

Un instrument ce include toate trăsăturile necesare unei platforme de administrate a prezenței pe social media, Agorapulse oferă analiză, administrare a postărilor, publicarea acestora, calendar de postări, colaborare pe echipe, inbox social. În plus, oferă și posibilitatea de a crea analize a competitorilor tăi direct. 

  1. Loomly

Loomly este un instrument de management concentrat pe crearea de conținut și branding. Datorită faptului că se axează pe conținut și crearea sa, platforma nu este foarte utilă atunci când vine vorba de monitorizarea rețelelor și verificarea concurenței. Platforma oferă un calendar de postare, dar și sugestii legate de subiectele următoarelor postări. Acest instrument se potrivește mai bine celor ce dețin afaceri mici sau freelancer-ilor. 

  1. Later

Later este instrumentul destinat în mod exclusiv prezenței de tip vizual de pe rețelele de socializare. Inițial acesta era destinat doar celor ce publicau conținut pe Instagram. Azi, platforma este utilă și pentru Pinterest și oferă chiar și câteva opțiuni limitate pentru Facebook și Twitter. Dacă ceea ce vrei să publici pe rețelele sociale este exclusiv conținut vizual și dacă Instagram este principala ta rețea socială țintă, atunci Later este perfect pentru că îți oferă date analitice, dar și sugestii extrem de utile. 

  1. SocialPilot

SocialPilot este instrumentul preferat de către agențiile din domeniu pentru managementul rețelelor sociale. Este o platformă completă, singura caracteristică ce îi lipsește fiind lipsa unui modul de căutare și cercetare a influencer-ilor. În rest, toate elementele pentru programare, administrare de postări, dar și cele de analiză sunt prezente, precum și contul colector (inbox-ul social) pentru toate rețelele pe care este prezentă o companie. 

  1. Sendible

Sendible este o unealtă de administrare a prezenței pe rețelele sociale extrem de complexă și, de aceea, este și foarte utilizată, în special de agențiile de promovare digitală. Oferă posibilitatea de a personaliza, programa și publica postări, de a urmări și a colabora asupra diverselor calendare de publicare. Include și un inbox social și un modul ce permite raportarea tuturor mențiunilor legate de o anumită postare, ba chiar și posibilitatea de a vedea care sunt acele postări din domeniu care au cel mai mare succes.

CONCLUZIE

Nu pot spune cu mâna pe inimă care este „cel mai și cel mai” instrument pentru administrarea prezenței pe rețelele sociale, dar pot afirma clar că cel mai bine este să vă îndreptați spre cel care vă oferă cel mai bun raport calitate/cost la momentul în care vă decideți să îl folosiți. Calitatea se traduce în cele din urmă și prin nevoile unui anumit moment din parcursul dezvoltări unei afaceri. Dacă la început veți alege un instrument mai ieftin șu care oferă doar elemente de bază, pe măsură ce afacerea se dezvoltă și descoperiți dacă, unde și cum este relevantă prezența voastră pe rețelele sociale va trebui mai mult ca sigur să achiziționați ceva mai bun, mai complex.

 

Share:

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *