îți ia 7 minute să citești articolul

Absolut tot ce se află în casa ta are nevoie de întreținere permanentă. O lege nescrisă a dispozitivelor de orice fel spune că dacă le întreții, le cureți și efectuezi câțiva pași din când în când te vei putea folosi sau bucura de ele mai mult timp.

Același principiu se aplică și în domeniul informatic, în special atunci când vorbim de un site web. Cu cât avem mai multă grijă de acesta și efectuăm câțiva pași minimi pentru a-l întreține, cu atât vom vedea rezultate în primul rând constante, apoi chiar în creștere. Nu este îndeajuns să ai un site, ci trebuie să ai grijă de el în mod constant și să îl îmbunătățești tot timpul.

Iată mai jos o listă esențială de mentenanță cu lucrurile pe care trebuie să le faci în mod constant pentru a te asigura că site-ul tău de pe WordPress îți aduce maximum de vizitatori. 

  1. Fă backup-uri regulate!

Orice persoană care s-a întâlnit în viața ei cu orice dispozitiv digital sau orice mediu al acestuia știe că a face back-up este esențial pentru a știi că datele tale, oricare ar fi ele sunt în siguranță oricând.

Majoritatea severelor oferă și opțiunea de backup, dar este de preferat să verifici că acest backup este realizat în mod regulat. În plus, pentru o și mai mare siguranță poți face backup-uri manuale pe computerul sau în cloud-ul tău. 


  1. Actualizează WordPress în permanență

Indiferent ce aplicație, program, limbaj de programare folosești trebuie să faci în mod constant actualizări ale acestora. Acest lucru este valabil și pentru WordPress. De fiecare dată când te anunță că este nevoie să faci un update, nu amâna la nesfârșit pentru că site-ul tău va avea de suferit. Este posibil ca anumite lucruri să n se afișeze bine sau se poate ca cei din concurența ta să beneficieze de diverse avantaje pe care tu nu le ai pentru că nu ai făcut exact acel update.

WordPress îți vine în ajutor în cazul în care ai ratat vreo actualizare pentru unul dintre modulele sale. Poți oricând accesa Panoul de Comandă (Dashboard-ul) său, secțiunea Updates și actualizează tot ce este nevoie: platforma, temele sau plugin-urile. 

  1. Atenție la securitatea site-ului

Ușurința cu care oricine accesează Internetul și capacitatea enormă de a învăța să spargi un site „în trei pași simpli” oferă nenumărate probleme pentru price deținător de site. WordPress oferă propriile instrumente pentru a securiza site-ul propriu, dar va trebui să vii tu cu măsuri suplimentare. Există destul de multe aplicații și programe ce te pot ajuta suplimentar pentru ca securitatea site-ului tău să fie aproape de perfecțiune. De asemenea este bine ca din când în când să verific site-ul tău cu un program menit să detecteze malware.

Un alt sfat extrem de bun, dar care nu implică o acțiune nici măcar lunară, ci mai degrabă una anuală este schimbarea parolelor de administrare pentru a limita cât mai mult spargerea acestora. 

  1. Folosește Google Analytics și Search Console

Ambele instrumente create și puse la dispoziția oricărui proprietar de site web sunt instrumente bune și de bază pentru măsurarea indicatorilor legați de trafic, dar și pentru analize mai complexe.

Analytics îți dă posibilitatea să integrezi un plugin special pentru WordPress și te va ajuta cu siguranță să verifici și să ajustezi problemele site-ului pentru a reuși să ai mai mulți vizitatori.

În schimb Search Console te ajută să depistezi erori în CSS, JavaScript, dar și posibila existență de malware. Search Console se poate integra în WordPress doar cu ajutorul unui plugin Yoast. 

  1. Elimină tot ce este inutil

De-a lungul timpului vei aduna o grămadă de informație ce nu îți mai folosește. Toată această „suprapopulare” trebuie să fie verificată și eliminată. Va trebui să ștergi teme și plugin-uri pe care nu le mai folosești, dar care îți ocupă spațiul și câteodată chiar contribuie la un timp mai lung de încărcare a site-ului.

Șterge toate acele link-uri pe care nu le mai folosești sau care nu mai sunt de actualitate. 

  1. Verifică și repară tot ce găsești nefuncțional

Nu uita să verific în mod constant funcționalitatea site-ului tău. Este posibil ca anumite link-uri la care faci trimitere, fie ele interne sau externe să nu mai aibă corespondent. Drept urmare, cel ce va face click pe acestea nu va găsi  nimic, iar asta va genera frustrare din partea utilizatorului tău. Așa că verifică măcar lunar link-urile externe și de fiecare dată când faci curățenie în site-ul tău pe cele interne pentru a te asigura că nu există linkuri care duc nicăieri.

Testează din timp în timp formularele existente pe site-ul tău, vezi dacă funcționează din toate punctele de vedere. Asigură-te că nu afișează erori pentru utilizator și că informația dorită ajunge la tine. 

  1. Șterge spam-ul

Dacă ai ales să păstrezi la toate sau la majoritatea postărilor comentariile în modul activ, atunci cu siguranță nu vei fi ferit de spam. Roboțeii creați pentru așa ceva, dar chiar și utilizatorii în persoană vor încerca să profite de popularitatea ta sau a diferitelor articole publicate de tine pentru a-și face reclamă lor înșiși.

Cel mai bun instrument existent în acest moment pentru a filtra comment-urile și a marca cele ce sunt spam este Aksimet. Dar va trebui ca din când în când să verifici și u manual ce a marcat acesta ca spam. Iar motivul pentru a face asta este că din când î când acest instrument poate vedea ca spam comentarii care nu sunt spam în realitate. 

  1. Optimizează conținutul pentru SEO

Prima optimizare pe care trebuie să o faci pentru a crea „valoare” SEO, în special atunci când ai un blog este să verifici conținutul creat și fie să actualizezi, fie să adaugi în permanență subiecte ce au relevanță pentru publicul tău.

Avantajul tău este că poți fi în contact permanent cu cei cărora te adresezi. Poți să creezi postări prin care să le ceri să îți sugereze subiecte pe care le doresc discutate sau să îți spună unde este nevoie de clarificări în ceea ce ai scris. Aceasta presupune să răspunzi la comentarii în mod constant pentru a crea o comunitate în jurul site-ului tău. 

  1. Verifică timpul de downtime și cel de uptime

Pentru un utilizator constant, dar și pentru unul care te vizează pentru prima sau a doua oară posibilitatea de a ajunge la site-ul tău, adică să i se afișeze total și corect reprezintă o premisă de bază.

Știu că majoritatea celor ce oferă găzduire primit că măcar 99% din timp site-ul tău va fi online, dar din nefericire aceasta este doar o promisiune pe care trebuie să o verifici în mod constant.

Este adevărat că există servicii de găzduire care pot să livreze exact ce au promis, dar foarte multe nu o pot face. Pentru ca tu să poți controla acest fapt și dacă nu este conform cu ceea ce găsești să poți să faci modificări în interesul tău va trebui să folosești instrumente de măsurare a downtime-ului și ale uptime-ului.

  1. Revizuiește anual întreg site-ul

Cel puțin anula, dacă nu de două ori pe an va trebui să verifici toate coordonatele site-ului și să decizi ce urmează să faci. În primul rând serviciile de găzduire și ceea ce îți oferă. Dacă vei constata că ți-au promis un uptime maxim și nu s-au ținut de cuvânt va trebui să te îndrepți către alți furnizori.

Apoi va trebui să revizuiești temele și plugin-urile folosite. Poate că tema utilizată nu este cea mai potrivită pentru site-ul tău sau poate că pur și simplu nu mai este în tendințe. Este posibil ca multe din plugin-urile instalate să descoperi că nu îți folosesc ție sau că pur și simplu nu sunt eficiente. Schimbă tema și șterge acele plugin-uri pe care nu le mai poți folosi.

Verifică apoi toate aspectele standard legate de conținut. Când vorbesc despre conținut standard mă refer la paginile de tipul „Despre Noi” sau „Servicii”. Într-un an de zile aceste pagini se pot modifica datorită schimbărilor intervenite în economie sau la nivelul tău de business. De multe ori aceste capitole sunt uitate tocmai pentru că sunt considerate standard și create pentru a dura un timp foarte ung. Nu este nevoie să îți schimbi întreg domeniul de activitate, poate fi chiar un singur lucru pe care îl adaugi sau îl elimini și să fie nevoie să modific aceste date.

Concluzie

Dacă vei avea grijă să verifici în mod constant toate punctele din lista de mai sus vei putea să dormi măcar pe jumătate liniștit în ceea ce privește site-ul tău de pe WordPress. Pentru că WordPress este o platformă ce te ajută și îți ușurează procesul de creare a unui site, foarte mulți utilizatori consideră că aceasta va avea grijă de toate celelalte aspecte ale întreținerii unui site. Deși WordPress îți oferă multe avantaje în acest sens nu poate totuși să acționeze în locul tău. De aceea măcar din când în când trebuie să faci niște mici gesturi pentru a-ți întreține propriul site și a-i permite să genereze profit.

Share:

editor

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *